infonews
infonews

نمايندگي تعميرات پكيج در شاهين ويلا كرج

چگونه پكيج را سرويس كنيم؟

تامين آب گرم مناسب براي مصارف روزانه و همچنين دماي متعادل و گرماي مطبوع در فصل‌هاي سرد از ويژگي‌هاي مهم هر خانه‌اي است. امروزه پكيج‌هاي ديواري به يكي از محبوب‌ترين و پر كاربردترين وسايل گرمايشي منازل تبديل شده‌اند. مزيت‌هاي استفاده از اين دستگاه نسبت به سيستم شوفاژ و موتورخانه فراوان است.
مستقل بودن دستگاه پكيج براي هر واحد مسكوني و امكان دسترسي راحت و سريع به آن، تنظيم دلخواه دماي آب مصرفي و رادياتور، اشغال فضاي كمتر، كاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري، مصرف بهينه سوخته و بازدهي بالا از جمله اين مزيت‌ها است.
اما نكته بسيار مهم اين است كه بايد در حفظ و نگهداري اين وسيله بكوشيم تا خسارات و هزينه‌هاي جانبي براي سرويس و تعمير آن در حد امكان كاهش پيدا كند. يكي از خطراتي كه اين دستگاه گرمايشي را تهديد مي‌كند، رسوب املاح آب در قطعات و لوله‌هاي آن است كه به دليل سختي آب مصرفي شهري اتفاق مي‌افتد.
با رسوب‌زدايي و سرويس پكيج به طور ساليانه مي‌توانيد طول عمر وسيله گرمايشي خانه خود را افزايش دهيد و هزينه‌هاي تعمير آبگرمكن در كرج شاهين ويلا را به حداقل برسانيد. در اين مطلب با ما همراه باشيد تا بدانيد چه زماني و چگونه بايد سرويس پكيج را انجام دهيد.

موارد مهم پيش از نصب پكيج

پيش از نصب پكيج، بايستي موارد زير را آزمايش نماييد. با آزمايش و كنترل اين موارد است كه مي‌توانيد اطمينان حاصل نماييد كه شرايط لازم براي اينكه پكيج به خوبي عمل كند فراهم است.
گردش هواي كافي: اين يك شرط اوليه است. در صورتي كه هواي كافي براي گردش وجود نداشته باشد نمي‌توانيد پكيج نصب كنيد. معمولا براي وجود اين شرط درون ساختمان از دودكش استفاده مي‌كنند يا آنكه پكيج را در فضاي بيروني مانند بالكن و تراس نصب مي‌كنند.
سختي‌سنجي آب: اگر آب منطقه شما بسيار سخت است و املاح فراواني دارد، بايد در فواصل زماني كمتري نسبت به حالت عادي رسوب‌زدايي را انجام دهيد.

صحت عملكرد دودكش: اين مورد در هنگام نصب پكيج درون ساختمان هم لازم است و هم از نظر ايمني اهميت فراواني دارد. پيش از راه‌اندازي پكيج از صحت كار دودكش اطمينان حاصل نماييد.
استحكام محل نصب: اين مورد جهت ايمن ماندن خود دستگاه پكيج مهم است. اگر محل نصب از استحكام كافي برخوردار نباشد، ممكن است پكيج‌تان دچار آسيب فيزيكي شود. اگر سوالي داريد ميتوانيد با نمايندگي پكيج بوتان كرج شاهين ويلا در جريان بگذاريد.
از جمله موارد ديگري كه پيش از نصب پكيج بهتر است بررسي گردد تا كمتر به سرويس يا تعمير پكيج نياز پيدا كنيد، مي‌توان به اين موارد اشاره نمود: تشخيص محل اتصال لوله‌ها، فشار كافي آب شهر، تميزي داخل لوله‌ها، نصب كف‌شوي، خشك بودن محل نصب و بررسي حداقل قطر لوله‌ي گاز. رسوب‌زدايي چه زماني بايد انجام شود؟

شايد تا به حال تجربه كرده باشيد زماني كه مشغول دوش گرفتن هستيد، آب گرم حمام به يك باره سرد مي‌شود. بعد هم پس از گذشت مدت زماني دوباره گرم مي‌شود و اين اتفاق چندين بار رخ مي‌دهد. اين سرد و گرم شدن آب، از نشانه‌هاي ايجاد رسوب در مخازن حرارتي و لوله‌هاي پكيج است.
رسوب موجود در لوله‌ها باعث تنگ شدن مسير آب مي‌شود و در نتيجه آب با فشار و سرعت كمتري در لوله‌ها جريان پيدا مي‌كند. به همين دليل، تا زماني كه آب به محل مصرف برسد، سرد مي‌شود. رسوب موجود در مخازن حرارتي نيز باعث ضخيم شدن ديواره‌هاي منبع مي‌شود و بايد انرژي و گرماي بيشتري مصرف شود تا آب گرم شود.
همين امر هم مي‌تواند منجر به سوراخ شدن مخزن آب شود. پس قبل از اين كه با اين مشكلات مواجه شويد، بهتر است خودتان پيشگيري آغاز كنيد و رسوب‌زدايي را انجام دهيد.

چگونه پكيج را رسوب‌زدايي كنيم؟

بهتر است يك تعميركار متخصص را از نمايندگي ايران رادياتور در شاهين ويلا استخدام كنيد تا رسوب‌زدايي و تعمير پكيج شما را كامل و بي‌عيب و نقص انجام دهد. اما در صورتي كه بخواهيد خودتان اين كار را انجام دهيد، در اينجا نكات لازم در اين زمينه را بيان خواهيم كرد.
مراحل رسوب‌زدايي پكيج
۱- دو شاخه برق پكيج را از پريز بكشيد و كاور پكيج را باز كنيد.
۲- شير ورودي آب سرد پكيج را ببنديد، سپس شير پركن پكيج را در جهت عقربه‌هاي ساعت باز كنيد. (شير پركن وسيله‌اي است كه از آن براي كنترل دبي جريان آب سرد ورودي به پكيج استفاده مي‌شود.) حالا شير آب گرمي كه در پايين‌ترين نقطه قرار دارد، (كه معمولا شير آب گرم شيلنگ دستشويي است) را باز كنيد تا آب سيستم خالي شود و عقربه فشار پكيج روي عدد صفر قرار گيرد. به اين ترتيب آب پكيج را تخليه مي‌كنيد.
۳- با استفاده از دو عدد پيچ آلن شماره چهار، مبدل پكيج را كه به بلوك‌ها متصل است باز كنيد و سپس آن را درآوريد.
۴- مبدل پكيج را رسوب‌زدايي كنيد. براي اين كار از ماده‌اي به نام ديسكلر استفاده مي‌كنند. ديسكلر يا رسوب‌زدا محلول شيميايي است كه براي پاك‌سازي دستگاه‌هاي گرمايشي و سرمايشي به كار مي‌رود. مي‌توانيد مطمئن باشيد كه اين ماده به پكيج شما هيچ آسيبي نمي‌رساند چرا كه با توجه به ساختار آن تهيه شده است. اما بايد حواستان باشد كه هنگام كار با اين ماده احتياط لازم را رعايت كنيد و از ماسك و دستكش و لباس كار استفاده كنيد. هم‌چنين بهتر است چشمان‌تان را با عينك مخصوص بپوشانيد. سپس ديسكلر را درون سوراخ موجود در مبدل بريزيد تا عمل اسيدشويي انجام شود. يك ربع صبر كنيد و سپس با فشار آب آن را بشوييد.
در صورتي كه رسوب‌ها به صورت كامل از بين نرفت، بايد كار را با حرارت دادن و ضربه زدن ادامه دهيد. به اين ترتيب كه ابتدا مبدل را روي شعله گاز مي‌گيريد و خوب حرارت مي‌دهيد، سپس با چكش روي آن ضربه مي‌زنيد يا زير فشار آب مي‌گيريد تا باقي رسوبات نيز كنده شود.
۵- حالا نوبت نصب مبدل است. اما پيش از آن دقت كنيد كه اگر اورينگ‌ها تغيير شكل داده بودند، آن‌ها را عوض كنيد. اورينگ اتصال حلقه‌اي شكل است كه براي نصب مبدل استفاده مي‌شود.
۶- مبدل را سر جاي خود به گونه‌اي قرار دهيد كه شيارهاي آن سمت چپ قرار گيرد و آن را نصب كنيد.
۷- فشار پكيج را روي عدد يك و نيم تنظيم و سپس آن را روشن كنيد.

 

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۰:۵۵ ] [ puriaaa ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی